Pytania i odpowiedzi

10 marca 2016

Po wyborze marki na ekranie testera pojawia się komunikat informujący o zakończeniu subskrypcji. Czy mogę zdiagnozować pojazd?

  • Tak. Komunikat informuje nas o zakończeniu rocznego dostępu do serwera aktualizacji. Komunikat wygasa samoczynnie po kilku chwilach. Można go też zamknąć za pomocą przycisku „HOME” i potwierdzeniu aktywnej diagnozy pojazdu przyciskiem Y.

Nie minął rok od rejestracji urządzenia/aktywacji licencji a po wyborze marki na ekranie testera pojawia się komunikat informujący o zakończeniu subskrypcji.

  • Proszę zaktualizować urządzenie do bieżącej wersji oprogramowania za pomocą ShopStream Connect™.

Czy po wygaśnięciu subskrypcji funkcjonalność testera będzie ograniczona?

  • Dla urządzeń PDL3000, PDL3200, PDL4000 i PDL5500 nic się nie zmienia. W przypadku urządzeń  PDL4100, PDL5600 i PDL8000 wygasa dostęp do dodatkowych funkcji sieciowych (Suretrack, Techniczne Biuletyny Serwisowe).

Mój tester PDL po kilku latach użytkowania napisał że wymagana jest rejestracja. Ponowna rejestracja poprzez program ShopStreamConnect nie działa. Data systemowa to 1970r.

  • Uległa degradacji bateria podtrzymująca pamięć daty i godziny na płycie głównej urządzenia. Wymagana wymiana baterii i przeprogramowanie przez serwis.

Skąd pobrać oprogramowanie ShopStreamConnect. W walizce nie ma żadnego nośnika z programem.

  • Oprogramowanie narzędziowe można pobrać ze strony producenta testera lub skorzystać z linku na naszej stronie (kliknij aby pobrać SSC)

Jak mogę sprawdzić stan subskrypcji na aktualizacje?

  • Należy uruchomić tester w trybie komunikacji z PC i podłączyć dołączonym kablem USB do komputera z zainstalowanym oprogramowaniem ShopStreamConnect. Po wykryciu testera w programie SSC będzie dostępna zakładka „INFORMACJE O SYSTEMIE”. Zobacz film instruktażowy.

Nie działają techniczne biuletyny serwisowe (PDL5600, PDL8000) oraz Suretrack (PDL4100, PDL5600, PDL8000)

  • Funkcje sieciowe wymagają aktywnej licencji na aktualizacje oprogramowania oraz aktywnego połączenia internetowego. Połączanie z siecią wifi można nawiązać i  sprawdzić w menu narzędziowym testera (NARZĘDZIA/USTAWIENIA/KONFIGURUJ WIFI. W prawym górny rogu ekranu znajdują się ikony aktywacji/dezaktywacji modułu WIFI oraz testu połączenia z usługami sieciowymi  SUN

Czy przedłużenie dostępu do aktualizacji jest jednoznaczne z przedłużeniem usługi wsparcia technicznego?

  • Niestety nie. Usługa wsparcia jest wykupywana przez producenta testera u dostawny wsparcia na okres 1 roku. Dalsze wsparcie można przedłużyć poprzez zamówienie usługi bezpośrednio na wsparciu technicznym.

Jaka jest procedura zgłaszania awarii testera w okresie gwarancji.

  • Awarię sprzętu w okresie gwarancji można zgłosić na linii wsparcia lub bezpośrednio w serwisie. Użytkownik wypełnia krótki formularz zgłoszenia gwarancyjnego który odsyła na wymieniony w dokumencie adres e-mail serwisu SUN w Polsce (S&K SERVICE). Dalsze czynności są realizowane w ramach uzgodnień z serwisem.

Kupiłem używany tester serii PDL. Czy muszę to gdzieś zgłosić? Tester zarejestrowany jest na pierwszego użytkownika.

  • Aby zmienić dane rejestracyjne/licencji należy wypełnić formularz i załączyć dowód zakupu. Formularz jest wysyłany przez wsparcie techniczne.

Czy operator wsparcia udziela szkoleń indywidualnych?

  • Szkolenia indywidualne są możliwe w siedzibie wsparcia technicznego lub na miejscu u użytkownika testera po uzgodnieniu. W przypadku szkoleń u użytkownika do standardowej ceny usługi przeszkolenia doliczane są koszty transportu.

Gdzie mogę zamówić przedłużenie subskrypcji na aktualizacje?

  • Przedłużenie licencji można zamówić u swojego dystrybutora urządzenia po podaniu numeru seryjnego.

Jak drukować dane diagnostyczne?

  • wydruk możliwy za pomocą oprogramowania narzędziowego ShopStreamConnect po podłączeniu poprzez USB . Dla urządzeń z usługami sieciowymi możliwy wydruk również za pomocą usługi ALTUSDRIVE.

Czy można zmienić język oprogramowania PDL?

  • Nie ma możliwości  zmiany języka w oprogramowaniu PDL.